نوشته شده توسط : محسن علی بیکی


 

سلامت نیوز : یك كارشناس بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی دانشگاه علوم پزشكی كرمان گفت: مهم‌ترین علت شیوع عفونت‌های روده‌ای بویژه در فصل تابستان، استفاده از مواد غذایی مانده، حرارت ندادن كافی غذاهای سرد شده، مصرف زرده تخم‌مرغ نیم‌پز، بستنی‌ها، آبمیوه‌ها و آب‌های آلوده است.

علی جعفری با بیان این كه اسهال یكی از جدی‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های فصل گرما در میان كودكان است، افزود: عفونت‌های روده‌ای از شایع‌ترین بیماری‌های تابستان است.

وی یادآور شد: كارشناسان و متخصصان تغذیه، عفونت‌های روده‌ای را از شایع‌ترین بیماری‌های فصل تابستان می‌دانند كه كودكان و سالمندان را به عنوان آسیب‌پذیرترین افراد جامعه بیش از هر گروه سنی دیگری تهدید می‌كند.

جعفری به مسمومیت غذایی اشاره و تصریح كرد: مسمومیت غذایی بر اثر خوردن غذای آلوده یا زیاد خوردن ایجاد می‌شود و علایم آن بیشتر با درگیری دستگاه گوارش همراه است و شدت این بیماری طیف گسترده‌ای دارد؛ گاهی آنقدر خفیف است كه نیاز به اقدامات درمانی ندارد و گاهی در كودكان زیر یك سال، افراد پیر و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف آنقدر شدت می‌یابد كه جان آنها را تهدید می‌كند. / ایسنا 



:: بازدید از این مطلب : 717
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن علی بیکی

شاید یکی از مهمترین مواد غذایی که سرشار از پروتیین های مختلف می باشد گوشت مرغ است.مصرف گوشت مرغ در حفاظت از سیستم عصبی بدن موثر است.
سطح بالایی از ویتامین b3 که به آن نیاسین نیز می گویند در گوشت مرغ موجود است که از بیماری هایی که ناشی از بالا رفتن سن است، جلوگیری می کند.
براساس مطالعات انجام شده در سال 2004، غذاهایی مثل گوشت مرغ که سرشار از نیاسین می باشد می تواند از بیماری های مغزی از قبیل آلزایمر جلوگیری کنند.
پیشگیری از سرطان:
گوشت مرغ علاوه بر اینکه حاوی مقدار زیادی نیاسین است، سرشار از سلینوم نیزمی باشد. سلینوم در بدن یک آنتی اکسیدان محسوب می شود. سلنیوم موجود در مرغ می تواند به تحریک dna کمک کند که تحریک آن، در احیای سلول های آسیب دیده و همچنین زدودن و رفع سلول های غیرعادی در بدن نقش دارد. این ماده، در پیشگیری از سرطان نیز موثر است و به سلول های غیرعادی اجازه رشد و تکثیر نمی دهد.
منبعی سرشار از پروتئین:
گوشت مرغ و همچنین قسمت های داخلی آن سرشار از پروتیین می باشد. در واقع هر 4 گرم گوشت مرغ به طور تمام و کمال، 86 درصد پروتئین توصیه شده در رژیم غذای را تامین می کند.
پروتئین علاوه بر اینکه از پوکی استخوان جلوگیری می کند در تقویت پوست و مو همچنین ترمیم بافت های ماهیچه ای موثر است.
نکاتی جالب در مورد گوشت مرغ
مرغ خام را به صورت فریزر شده می توان تا دو سال در یخچال نگهداری کرد و از آنجایی که گوشت مرغ 2 یا 3 حلقه چربی اشباع نشده دارد در مقایسه با گوشت قرمز بسیار مفیدتر است.
گوشت مرغ یکی از کم خطرترین گوشت ها به شمار می آید زیرا، در بین افراد به ندرت دیده شده که کسی به این گوشت آلرژی داشته باشد. قسمت های داخلی مرغ از قبیل جگر و قلب آن نیز سرشار از مواد مغزی می باشد که به مصرف آنها توصیه زیادی شده است.
ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گوشت مرغ:
گوشت مرغ علاوه بر اینکه حاوی انواع مختلفی از ویتامین هاست، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف نیز می باشد:
اسید امینه تریپتوفن:
از آنجایی که این آمینواسید مهم و ضروری در افزایش سطح سروتنین در مغز موثر است به خواب راحت و مفید کمک زیادی می کند. از خواص دیگر این ماده می توان به خاصیت ضد افسردگی آن اشاره کرد که به شادمانی افراد کمک زیادی می کند.
نیاسین:
این ماده حیاتی در تقویت پوست، دستگاه گوارشی و سیستم عصبی موثر است و با اثری که در تبدیل غذا به انرژی دارد از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.
سلنیوم :
سلنیوم با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد با اثر بر ترمیم بافت های بدن، از انواع سرطان ها جلوگیری می کند. این ماده همچنین به عملکرد تیروئید نرمال و سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کند.
ویتامین b6: این ویتامین با اثری که برعملکرد پروتئین ها و گلبول های قرمز دارد از بیماری های قلبی پیشگیری می کنند.
فسفر:
فسفر، علاوه بر اینکه به عملکرد پروتیئن ها برای ترمیم سلول ها و بافت ها کمک زیادی می کند، در ساختمان دندان ها و استخوان ها نیز نقش مفیدی را ایفا می کند.
موارد پیشنهادی در رابطه با گوشت مرغ
در رستوران ها، گوشت مرغ یکی از غذاهایی است که بدون استثنا یافت می شود و فواید زیادی دارد. در زیر مواردی به عنوان پیشنهاد آورده شده است که بهتر است در صورت تمایل به آن عمل کنید:
ازآنجایی که گوشت مرغ نسبت به گوشت های دیگر در همه جا به فراوانی یافت می شود اگر موارد بهداشتی آن را رعایت نکنید به بیماری های خطرناکی مبتلا می شوید پس بعد از تماس با گوشت مرغ خام، دست های خود را با آب و صابون بشویید.
پوست مرغ، چربی هایی در خود ذخیره دارد که برای بدن مضر است قبل از پختن آن مطمئن شوید که پوست آن را کاملا جدا کرده اید. در حال حاضر اکثر مرغ هایی که به بازار عرضه می شود هورمون های خطرناکی را در خود دارند، سعی کنید از مرغ هایی استفاده کنید که هورمون کمتری را با خود دارند مثل مرغ های خانگی.
قبل از مصرف برای ترد شدن و خوش طعم شدن آن را درماست یا آبلیمو بخوابانید و در دمایی که سردتر از دمای اتاق است نگهداری کنید. 



:: بازدید از این مطلب : 697
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن علی بیکی

در یک طرح پژوهشی اثر ماده پوسته داخلی سنگدان مرغ بر روی انواع مختلف سنگ کلیه آزمایش شد . اثر این جداره داخلی بر روی سنگ کلیه در داخل بدن از طریق تجربی به اثبات رسیده است . پوسته داخلی سنگدان مرغ باعث خرد شدن سنگ های کلیه شده و دفع آنها را آسان تر می کند .
باید بگویم که یک لایه ی نازک جدار داخلی سنگدان مرغ را پوشانده است . اگر این لایه ی نازک را از قسمت داخلی سنگدان جدا کنید و خشک کنید و بخورید برای دفع سنگ کلیه بسیار موثر است.
سنگدان مرغ هم مانند سایر گوشت ها منبع بسیار خوب آهن و ویتامین ‌‌‌ب۱۲ است. لذا برای جلوگیری و رفع کم خونی مفید است.
همچنین منبع خوب پروتئین حیوانی است و برای رشد قدی و بدنی نوجوانان و کودکان مفید است.
کارشناس تغذیه تبیان 



:: بازدید از این مطلب : 33867
|
امتیاز مطلب : 67
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن علی بیکی

سوپ پاي مرغ، بهترين دارو براي نرمي استخوان کودکان
دکتر سپهر فوادي متخصص تغذيه ضمن اشاره به اين مطلب، اظهار كرد: مادران مي توانند در کنار داروهاي تجويز شده توسط پزشک، از سوپ پاي مرغ نيز براي بهبودي سريعتر فرزندانشان استفاده کنند. حتي در بزرگسالان مبتلا به اين بيماري نيز، مصرف عصاره پاي مرغ بسيار سودمندست.

دکتر فوادي تنها مورد منع مصرف اين غذا را در افراد با چربي خون بالا ذکر کرد و افزود: عصاره پاي مرغ، مملو از ويتامين D، ويتامين A، کلسيم، فسفر و اسيدهاي چرب است. به همين جهت افرادي که از داروهاي پايين آورنده چربي خون مثل استاتين استفاده نمي کنند نبايد اين غذا را مصرف کنند.
اين متخصص تغذيه در انتها پيشنهاد کرد عصاره پاي مرغ، همراه با کمي پياز پخته شود تا کلسيم آن به بيشترين مقدار برسد. 



:: بازدید از این مطلب : 1071
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن علی بیکی

مصاحبه اختصاصي روزنامه جمهوري اسلامي با دكتر مهدي بنائي جراح اورتوپدي شكسته بندي و فوق تخصص ستون فقرات

جراحي هاي غيرضروري دكان جديدي شده براي برخي پزشكان پول پرست و ناجوانمرد

اما
توصيه من به بيماران خودم خوردن غضروف پاي مرغ است .الان مرسوم شده است كه قرصهايي آمريكايي و اروپايي به اسم غضروف كوسه ماهي به قيمت گران به مردم داده مي شود.اين قرصها هيچ خاصيتي معجزه آسايي ندارد. چندين ماه اين قرصهاي گران قيمت و بي حاصل بايد خورده شود كه آيا تاثير بكند يا نكند. ما مي گوئيم پاي مرغ را بجوشانيد و آب گوشت و ژل آن را بخوريد. پاي مرغ پر از مواد غضروف ساز است . پاي مرغ داراي « سولفات كندروئتين » است . سولفات كندروئتين در پاي مرغ فراوان است . من در ويزيت بچه هايي كه سر استخوان ران شان نكروز مي شود مي پوسد خراب مي شود من پاي مرغ را به آنها تجويز مي كنم . نتيجه خيلي مثبتي هم گرفته ايم . يك مورد حتي قرار بود عمل جراحي بشود كه ما با همين پاي مرغ او را سلامت كردم و اجازه ندادم كارش به عمل جراحي درتهران بكشد. متاسفانه يك پزشك تاجر مي خواست اين دختر بچه را عمل جراحي كند كه خوشبختانه با همين پاي مرغ مداوا شد و مشكل پوسيدگي استخوان ران او برطرف شد.
متاسفانه
برخي از خانواده ها از مصرف پاي مرغ خودداري مي كنند توصيه شما به اين افراد چيست مصرف پاي مرغ را كسرشان مي دانند!
الان ديگر اينطور نيست . الان پاي
مرغ كم ياب است . به سادگي پيدا نمي شود. درگذشته مردم از منافع آن بي اطلاع بودند. برخي از شهرهاي استان خراسان مي آيند و از مشهد پاي مرغ مي خرند و مي برند شهرستان . پاي مرغ به ترميم غضروفها خيلي كمك مي كند. متاسفانه مافياي دارويي در ايران قرصهاي غضروفي آمريكايي و اروپايي را وارد مي كنند و به قيمت گران به مردم مي فروشد. پاي مرغ به مراتب موثرتر و مفيدتر از قرصهاي غضروفي آمريكايي و اروپايي است . كارگر بيچاره اي كه گوشت نمي تواند بخورد پروتئين پاي مرغ كلي برايش مفيد است . در قلم پاي مرغ مواد خون ساز و آهن ساز دارد. پاي مرغ براي جلوگيري از پوكي استخوان هم مفيد است . ما تاجايي كه توانسته ايم به بيمارانمان توصيه كرده ايم و نتايج خوبي هم گرفته ايم . البته براي آتروز

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محسن علی بیکی

 

 

 

پای مرغ

 

 

مصرف سوپ پای مرغ بهترین دارو و منبع کلسیم و ویتامین D برای کودکان ، جوانان و بزرگسالان می باشد !!

عصاره پای مرغ، مملو از ویتامین D، ویتامین A، کلسیم و فسفر است.


پاي مرغ سرشار از مواد غضروف ساز است . پاي مرغ به مراتب موثرتر و مفيدتر از قرصهاي غضروفي آمريكايي و اروپايي است .

 

پاي مرغ داراي « سولفات كندروئتين » است  جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروفها .

 

قلم پاي مرغ سرشار از مواد خون ساز و آهن ساز است.

 

 پاي مرغ براي جلوگيري از پوكي استخوان هم بسیار مفيد است و همچنین  خواص معجزه آسایی در درمان آرتروز دارد .

 

متخصصین تغذیه در انتها پیشنهاد می کنند عصاره پای مرغ، همراه با کمی پیاز پخته شود تا کلسیم آن به بیشترین مقدار برسد.

نمایندگی پخش پای مرغ در شهرستان شاهرود

تلفن تماس و سفارش 09125735736

 

 



:: بازدید از این مطلب : 1995
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 شهريور 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد